Hoeveel kans dat ik buis?

mijn examen van Latijn was niet zo goed gegaan. Bij deel 1: de zinnen heb ik letterlijk moeten vertalen, de oefeningen gingen niet vlot en mijn antieke cultuur was geen antieke cultuur meer. Bij deel 2, de geziene tekst + ongezien tekst, heb ik 1 fragment niet vertaald voor de rest viel het daar nog mee. De leerkracht had aan 3 meisjes, de goeie uiteraard, verteld dat hun examen super was maar dat er ook ongeveer 5 van de klas gebuisd zijn. We zitten met 22 in de klas, waarvan ik in ieder geval niet de slechtste ben, maar ook niet bij de normale. Hoeveel kans nu dat ik bij degene zit die gebuisd zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel kans dat je buist... wat betekent buizen?
Steenuiltje
12 jaar geleden
???
Steenuiltje
12 jaar geleden
Ik buis, jij buist, wij hebben gebuisd. We hebben met zijn allen gebuisd en zagen ook nog een buizerd voorbij komen. Helemaal te buis joh!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je gezakt?
xx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is gewoon keurig Vlaams voor zakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, zegde gulder da nie ofzo?!
Steenuiltje
12 jaar geleden
Wahaha, ik zal zo direct mijn Belgische vriendin eens opbellen. Nog nooit van gehoord! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neujeh, de kenne ze hier nie! De's ginne proat die as da wij proate!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor degene die het nog niet begrepen hebben: ONDER DE 50 HALEN!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euhm, van jouw laatste reactie begrijp ik ook niets... In Nederland gebruiken we het woord buizen niet, wij zeggen het woord zakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben van België.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Maar om nu een antwoord op jouw vraag te geven: da's een kwestie van kansberekenen.... en daar ben ik niet zo goed in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En we doen hier ook niet aan procenten: je haalt een onvoldoende. En dat is dan alles lager dan een 5,5 (op 10 dus). Maar mijn Vlaamse neven en nichten hadden ook altijd buizen en 'zoveel ten honderd'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef A.U.B. gewoon antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou schelen als je niet met een accent typt, want dit is ook een site voor Nederlanders en weinig mensen begrijpen hier iets van.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Of je moet je vraag op goeievraag.be stellen ....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krekatos: Het kan best zijn dat Simar deze vraag via www.goeievraag.be gesteld heeft. En ik begreep hem wel, dus geen enkel probleem. Als je de vraag niet begrijpt, hoef je hem ook niet te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe ging je wiskunde examen? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Stippel, ik kon uit de context ook opmaken dat het zakken was, maar voor de duidelijkheid wilde ik zeker weten of ik het goed had. Daarom heb ik ook geen antwoord geplaatst, maar een reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steenuiltje: dat is dezelfde website als deze. De vragen komen in dezelfde database terecht. Probeer het maar eens uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wiskunde?! Super goe! Tis mij beste vak, dus das logisch!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stippel heeft gelijk en trouwens we zijn buren, dus Chill!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op naar de 30 reacties! ;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je voor elke nieuwe zin ook een nieuwe reactie plaatst, ben je daar zo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier in België houden wij ons niet bezig met buizen. Wel met waterleidingen xD

Het beste antwoord

Daar is geen zinnig woord van te zeggen, maar met een hele dikke natte vinger: als je zelf al het gevoel had dat het niet goed ging, en als je al beneden het gemiddelde van de klas zit, is de kans dat je het niet gehaald hebt toch wel ruim 60 % denk ik.
Maar wie weet valt het wel reuze mee. Even geduld tot je de uitslag krijgt, dan weet je het zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dat is nog tegen donderdag! dan gaat ze nog eens van 1 naar 22, terwijl ik nummer 12 ben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dat vind ik zoiets irritants van het Vlaamse schoolsysteem, dat ze die uitslagen dan zo gaan voorlezen voor de hele klas! Brrr.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Grote Goden! Het blijft een bijzonder volkje die Belgen.
Dat zeg ik ook altijd tegen mijn vriendin. Maar als ik bovenstaande reactie lees denk ik: waar gaat dit over?
"Ik ben nummer 12??" Volgens mij heb je op school gewoon een naam?
Steenuiltje
12 jaar geleden
Oh Stippel dat wist ik niet .....
Wat een nare gebeurtenis, zeker als je wéér een onvoldoende scoort ...... gadverdegadver!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De twaalfde in het alfabet, op achternaam. De resultaten worden op alfabetische volgorde voorgelezen voor de hele klas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
das juist. maar ze lezen het niet voor. Ze roepen je gewoon af om naar voren te komen om je rapport te komen halen en geven nog bergen commentaar als het nodig is. en ja, ik heb een naam!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wel irritant is dat de top 3 van de klas wordt afgeroepen. Eerst de 3de dan de 2de en dan natuurlijk de 1ste en dan gaat iedereen klappen, behalve de jaloerse 2 meisjes van mn klas die altijd op 2 of 3 staan... en dan zitten die 2 met een dikke nek heel de vakantie!!! maar kom, da heeft er niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ken je geen dikke nek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mensen met een groot ego ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet gebuisd, maar ben nipt geslaagd = 52%
Maar kom, dat komt door 3 leerkrachten op 1 jaar en de laatste, die voor het 2de en 3de trimester, was zéér slecht. Iedereen denkt dat hij niet eens een diploma heeft!

Andere antwoorden (2)

22-3=19 5/19=26,3% kans dat je gebuisd? bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, dat was ook mijn berekening.
15 procent kans