Wat is het verschil tussen een Single-Elimination Tournament en een Double-Elimination Tournament?

Op mijn site heb ik een pagina gemaakt waar mensen zelf toernooien kunnen aanmaken en nu ben ik dat aan het vertalen alleen nu wil ik uitleggen wat het verschil is tussen Single-Elimination Tournament en Double-Elimantion Tournament
En wat betekend de afkorting LMS? En hoe kan ik dit allemaal het beste uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.4K

Het beste antwoord

Het Single-Elimination Tournament staat bij ons beter bekend als het 'Knock out toernooi' waarbij een verliezer meteen uit het toernooi ligt.

Bij een Double-Elimination Tournament lig je er pas uit wanneer je twee partijen hebt verloren. Dit werkt als volgt:

De verliezers van de eerste ronde spelen tegen elkaar. De winnaars van deze partijen spelen tegen de verliezers uit de tweede ronde. De winnaars van deze partijen spelen tegen de verliezers van de volgende ronde. Dit heeft als voordeel dat een sterke deelnemer met een slechte partij niet meteen uit het toernooi ligt omdat je mag verwachten dat deze zijn verliezerspartij zal winnen.