Weet iemand wat het Duitse woord die Tellspiele betekent?

Dit woord zag ik staan in een zin die ik moet leren voor een proefwerk van duits, maar de vertalingen staan er niet bij. er staat alleen maar dat het met informatie te maken heeft.

Toegevoegd na 20 uur:
Könnten Sie mir einige Informationen über die Tellspiele schicken?
Dit is de hele zin.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe de zin verder gaat maar zouden het niet gewoon Wilhelm Tell spelen zijn. ter nageachtenis aan de man met de appel.
Google maar verder als deze link de goede niet is
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, minnetje snap ik niet, plusje van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij ook+
anneliez
12 jaar geleden
dank ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bitte schön;-)

Andere antwoorden (3)

Een belspel misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, het is genoemd naar Wilhelm Tell, niet naar Wilhelm Bell
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel zoiets waar je naar de tv belt, en dat je iets ksn winnen. Een belspel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de andere antwoorden leest, gaat er dan niet een "belletje" bij je rinkelen?
Spelen, optredens naar Wilhem Tell.
Die Tellspiele das grösste Freilichttheater der Schweiz sind.
fremar
12 jaar geleden
De Tellspiele (meervoud van Tellspiel) is een outdoor toneelstuk over (het leven van) Wilhelm Tell, elk jaar in de zomer gespeeld door amateurs in Matten bij Interlaken, Zwitserland.