Wat is eigenlijk een goede vraag ?

Er is een vraag verwijderd , nagevraagt maar definitief afgewezen ontvangen, begrijp nog niet waarom maar reageren hierop is wel gesloten . daarom hier naar beste weten hier mijn vraag ,

Situatie;

Als ik wil weten wat iemand doet naar aanleiding van een bepaald conflict , vraag ik dan naar de kleur van je favourite jurk ? (spelregels)

Waar het om gaat : Heeft iemand in een conflict de beste psychologie en dus conclusie en is dat juist dan niet helpvol en leerzaam ?

Is de vraag mbt ieders beste levensbelang niet ok dan schrijf ik me uit .

Toegevoegd na 1 uur:
Zie voor voorbeeldje ook nog verder hieronder - reageren op de vraagstelling -

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
5K
AWM
14 jaar geleden
Het kan aan mij liggen, maar ik snap er niets van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt niet aan jou Antwoordman;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag , Leg mij even uit wat belangrijk voor iedereen is en wat persoonlijke belangen zijn (in een vraag ) De grens : Waar kanteld om , het waardevolle in waardeloosheid .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook ik snap het niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel jammer dan is er iets met het stellen van de juiste vraag mis ? Denken dat je het weet , simpel een reactie te plaatsen , maar ja , moet ik voor iedereen nadenken of doen we dit samen ? , heb de indruk dat jullie het met jezelf met de vraag erg gemakkelijk vanaf maken. Vragen stel je om te worden geholpen of om mensen te helpen door vooraf een diepere vraag te stellen zodat ze weten hoe te handelen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas kunnen verwijderde vragen door ons niet meer gelezen worden, maar deze vraag maakt het niet duidelijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag was , wat moet je doen wanneer je word gegijzeld , word verliefd op één van de gijzelnemers , hoe zorg je ervoor dat het goed afloopt , kies je voor jezelf of kies je voor het verliezen van een soort van dierbare zaak (informatie), opzich kun je het een of ander kiezen , maar eigenlijk : hoe ontdek ik de hogere levenswaarde en tussenoplossingen die mensen bedenken vind ik interesanter. Je kunt je bijvoorbeeld in die andere zijn / haar belangen verplaatsen en hun belangen te beredeneren , jezelf een masker aanmeten en kiezen voor (een risico van) meewerken ..
En verder , verliefdheid is in de ban van ... magie . is die macht de reddende waarheid of is je principe van rechtvaardigheid de beste meester ? De beste les komt vanuit liefde het hart van de meester; en komt nog voor het verderkijkende situatie verstand .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is dit is dit voor een onsamenhangend verhaal?

Het beste antwoord

Ik ben zelf ook al geconfronteerd met deze situatie.
Mijn vraag werd verwijderd, maar later teruggeplaatst, omdat de moderators de vraag bij nader inzien toch eigenlijk een gewone vraag vonden, wat het ook was.

Als iemand klaagt over een vraag, wordt deze verwijderd. Daarna wordt bekeken of de vraag terecht is verwijderd of niet. Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb.

Natuurlijk blijft het moeilijk om te bepalen wat een goede vraag is en wat niet. Ook de 'spelregels' geven daar geen uitsluitsel over vind ik persoonlijk.

Zelf word ik wel eens moe van al die technische vragen, op sommige dagen de een na de ander.
Ook komen er steeds meer 'gezellige' raadseltjes bij.

Het blijft me een raadsel waarom sommige vragen verwijderd worden. Ik merk het dagelijks; Ook vragen die ik net nog beantwoord heb en die echt hele gewone vragen waren, zijn opeens verwijderd...
Kortom, en laatste woord zal hierover nog wel niet gesproken zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vragen die op een chatvraag lijken (meningsvraag), of waneer er geen echt goed antwoord te geven is, of als je iemand beledigd.

persoonlijk vind ik de vragen waar je aleen ja of nee op kunt akntwoorden niet leuk, of als er maar 1 goed antwoord is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goede vraag is een mooi open vraag waar liefst meerdere antwoorden op mogelijk zijn. Iets waar je zelf niet zo maar uit komt en dus gewoon hulp voor nodig hebt.
Probeer in je vraag over het conflict zo veel mogelijk de mogelijkheid te vermeiden dat mensen zich gekwetst zouden kunnen voelen. Dat kan bijvoorbeeld door namen van groepen te veranderen of door neutrale vraagstelling.
Uit de vraag vind je drop ook zo vies zou je heel goed kunnen afleiden dat ik drop vies vind dus zou een betere vraag kunnen zijn: Ik heb gemerkt dat de meningen over drop verschillend zijn. Wat vind jij er van?
Soms is het ook een gewoon praktisch probleem zoals mijn vraag over hoe ik het geluid dat uit mijn appeltje klinkt als ik deze aanzet uit kan zetten. Of een ander bedieningsprobleem van een computer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een slechte vraag bestaat niet, alleen een slecht antwoord.