Waarom is het "zo trots als een PAUW" en "APEtrots"??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.9K

Het beste antwoord

Heeft denk ik ook met het gedrag van de aap te maken in een groep. De een wil niet voor de ander onder doen en zal zijn kunstjes vertonen. Daarna kan ie trots zijn. Kijk eens een gorilla die triomfantelijk op zijn borst slaat. Macht hiërarchie laten zien dat hij iets kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een pauw pronkt altijd met zn veren . Van de aap weet ik het niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ee pauw z'n veren omhoog doet, dan laat ie zien dat ie ergens trots op is. Vandaar. De aap weet ik niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pauw pronkt altijd met zijn prachtige veren. Bij apetrots is het denk ik omdat apen ofwel heel verstandig zijn ofwel een gelaatsuitdrukking hebben die een beetje het gevoel geeft dat ze trots zijn.