Hoe kan ik het beste Engels leren?

Ik ben heel slecht in Engels, en wil graag de taal zelf leren. Wat is de beste manier?

Ik luister niet naar engelse muziek, engelse film en boeken doe ik ook niet aan. En naar Engeland gaan is ook niet mogelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
17.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen engelse muziek, geen engelse films en boeken en je wil (kan) niet naar Engeland toe? Dat zijn nu eigenlijk precies die dingen die je juist zou moeten doen. Dan blijft er niet veel over dan achter je lesboekje(s) te springen of gewoon met vrienden onderling in het engels te praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lijkt niet erg gemotiveerd. Waarom wil je de taal leren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engelse games dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engelse muziek is een must. Daar zitten heel veel expressies in begrippen. Wel handig als er dan een vertaling bij zit. Bij bepaalde sites zie je de vertaling dat helpt al. Verder de BBC aan met 888 aan. Waarom is naar Engeland gaan geen mogelijkheid? Je weet niet hoe leuk London is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik zit nu in groep 6 maar ik krijg allen maar enn 6 en ik wil wel een 8 maar hoe kan ik dat doen.

Antwoorden (11)

Engels gesproken films met ondertiteling kijken en dan constant letten op hoe ze die dingen zeggen en wat het betekend ;)
Tenminste zo dee ik da en het werkte super
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk engelse series met ondertiteling dat helpt een beetje .want zo leer je het onbewust een beetje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je noemt dingen op die je niet doet, terwijl die nu juist zo goed kunnen helpen.
Luister eens naar engelstalige muziek, zoek een mooi nummer uit en probeer het mee te zingen en te vertalen zodat je weet wát je zingt.

Probeer thuis eens een uurtje alleen engels te praten met elkaar, doen wij hier ook af en toe, is best leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke taal kun je leren, zoals een baby dat doet.
Neem een radiozender waar men mooi Engels/Turks/Swahili praat.
Luister elke dag 10 minuten. En praat direct na. Dat is brabbelen. Probeer niet iets te begrijpen, maar richt je alleen op de klanken. Het begrip komt namelijk vanzelf wel. Het gaat erom, dat je de klanken leert kennen, de melodie, de kans dat de ene klank op de andere volgt. Dat is namelijk taal.

Dat taal iets betekent, dat weet je al, dus dat hoef je niet meer te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engelse film met engelse ondertiteling. Het is wel lastig, maar als je de draad kwijt raakt kun je nog naar de ondertiteling kijken. Het is handig voor je uitspraak, omdat je er naar moet luisteren, en spelling verbetert ook. Begin met films die je vaak hebt gekeken, zodat je weet waar het ongeveer over gaat.
Hoop dat het je wat helpt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik speel games online.
Natuurlijk is dat altijd niet helemaal correct engels, maar je woordenschat gaat wel omhoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een (goed) Engels-sprekende lief die zelf niet zo goed Nederlands spreekt, dan leer je het vanzelf! (werkte bij mij in elk geval).

Nee hoor, wat je kan doen is naar Engelse series (films, shows etc) kijken zonder ondertiteling of op bekende internationale chatsites gaan zitten en als je dan iets niet kent, gewoon vragen. Of zoals ik al zei: zoek buitenlandse vrienden die niet goed Nederlands kunnen, dan leer je vanzelf beetje bij beetje beter Engels te spreken en jij kan hen Nederlands leren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volg een gratis online cursus om Engels te leren!

http://www.lesexpres.nl/lesexpres_v2/index.php?taalkeuze=EN
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je het wel echt leren?
Je noemt al de dingen waardoor je engels kunt leren als:"Dat doe ik niet".
Hoopte je dat we zouden zeggen dat het studieboek onder je hoofdkussen leggen voldoende zou zijn?
jammer dan, als je de taal echt wilt leren is boeken lezen, begin met makkelijke van de bieb(geen kinderboeken, die zijn vaak te kinderachtig en te saai, het beste.
12 jaar geleden
Download iets op Internet om Engels te leren.
Of je moet een cd'tje kopen die je kan downloaden op de computer.
Veel Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn meerdere manieren:
- via Youtube
- via games (je hebt ook online multiplayer games)
- via websites en oefeningen (bv. www.engelslerenonline.com)
- via blogs (bv. over reizen)