Wat is gezond in het frans? sommige zegge sain, sommige santé.. Wat is het nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Antwoorden (3)

Santé betekent gezondheid, sain betekent gezond.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wou het net zeggen +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duudelijk :)
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wist ik zelfs nog zonder ooit Frans te hebben geleerd. Met sante proost je!
Santé wordt gebruikt als zelfstandig naamwoord (gezondheid).
Sain wordt gebruikt als bijvoeglijk naamwoord (gezond)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Santé is gezondheid. Sain is gezond. Dat santé gezondheid is, kun je zelf al weten: al je een glas drinkt, zeg je altijd ofwel 'gezondheid!' ofwel 'santé!'