Hoe wordt dit genoemd? (''mud flap'' in het Engels)

http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/3539/1401/33845700077_large.jpg

Dat is een foto van wat ik bedoel...hoe heet dit? In het Engels wordt het een 'mud flap' genoemd. Wat is daar een goed Nederlands equivalent voor? Mijn poging: modderflapje?

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat ding dat er dus voor zorgt dat er geen modder op de banden komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah okay. Hahha, kom ik met me uitleg over banden die dan niet modderig worden. Nou ja, dankjewel voor de verduidelijking!

Het beste antwoord

Het is inderdaad een spatlap, maar het voorkomt geen modder op jouw banden, het zorgt ervoor dat de banden geen modder of wat dan ook op het achteropkomend verkeer spettert.
Het is een verplicht accessoire als je wielen dergelijke overlast zouden kunnen veroorzaken.

Gr. Koos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx

Andere antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer een woordje rijker haha, thanks.