dit channel ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Channel is geen Nederlands woord, daarom valt er strikt genomen geen keuze te maken. Maar als je het vertaalt naar 'kanaal' dan is het wel degelijk 'dit kanaal'. Daarom, als je moet kiezen, kies dan voor 'dit channel'.
itsme
13 jaar geleden
Daar gaat een vraag aan vooraf: is het 'de channel' of 'het channel'. Het is geen Nederlands woord, dus dit kun je niet in een woordenboek opzoeken.

Dat betekent dat je op gevoel af moet gaan en dan zeg ik 'het channel'. Dan wordt het dus ook 'dit channel' en 'dat channel', zoals je verwijst naar onzijdige (het) woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is dit channel of deze channels, dus succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom een -? :s Dit is net als de andere antwoorden correct.