Wat bedoelen ze in het engels met feeling blue? of a blue day? etc.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
27.8K

Het beste antwoord

Dat ze zich neerslachtig of somber voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit betekend in de put zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik voel me 'zwak'.
Als je grieperig bent gebruik je deze uitspraak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk maar aan een blauwtje (blue) oplopen.. betekent inderdaad in de put zitten en je naar voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blue betekende in de zeilscheepvaart "rouw". Als een schip zijn kapitein of officier verloor, dan verfde de bemanning rondom het schip een blauwe band. Deze band en een blauwe vlag lieten bij thuiskomst duidelijk zien dat men ‘de blues’ had, in de rouw was.
‘I’ve got the blues’, of 'I'm feeling blue' betekent dat je een beetje down of depri bent. Dit is ook precies de betekenis van de muziekstijl blues. Die stijl komt voort uit de muziek die negerslaven in Amerika maakten. Het was voor hen een manier om hun lijden uit te drukken en door het maken van muziek te verzachten. Omdat de muziek een melancholische (=beetje droevige) toon en tekst had, werd ze de ‘blues’ genoemd.
Amadea
13 jaar geleden
En melancholisch, verdrietig of gedeprimeerd.