Hoe weten Engelstaligen of ze 'miljard' of 'biljoen' bedoelen met 'billion'?

'Billion' betekent het immers allebei maar biljoen heeft wel drie nullen meer dan miljard.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.1K

Het beste antwoord

http://www.languagelab.nl/stijlgids/535
Zie bron. Het word anders geschreven ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*wordt ;-) Toch een + voor het duidelijke kader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, U heeft gelijk, dank U wel voor de verbetering zal morgen op mijn laptop aanpassen ;).

Andere antwoorden (2)

in het engels is:
miljard = billion
biljoen = trillion.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het in de tabe van Niekse nu ook. Maar volgens mijn woordenboek is biljoen 'billion'? :s Raar :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*tabel bedoelde ik dus ;-) Een + voor je ;-)
De Engelsen hebben twee systemen: de short scale en de long scale

Bij de short scale is billion = 1.000 million
Bij de long scale is billion = 1.000.000 million
Bij de long scale is 1.000 million dan milliard
etc.

Vroeger gebruikte het V.K. de long scale en de V.S. de short scale, maar tegenwoordig wordt officieel alleen de short scale nog gebruikt.