Aandachttrekkend, opvallend, bijzonder.. iets in die trend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
molenaar
13 jaar geleden
dank

Andere antwoorden (4)

Treffend, tekenend, opmerkelijk. Dit vooral van gezichten.
Een markante kop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Markant is een bijvoeglijk naamwoord en zegt iets over het zelfstandig naamwoord wat er achter komt.

- Opvallend.
- een markante kop met forse wenkbrauwen
- Een markante persoonlijkheid [iemand die je niet gauw vergeet]

Synoniemen zijn:
kenmerkend, tekenend, bijzonder, opvallend, uitzonderlijk, vooraanstaand, karakteristiek.

Ook:
1) Aandachttrekkend 2) Bijzonder 3) Bijzonder uitkomend 4) Frappant 5) Geprononceerd 6) In 't oog vallend
7) In het oog lopend 8) In het oog springend
9) In t oog springend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook een bijwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betekent inderdaad opvallend, eruit springend.
Denk maar aan markeren, en een markeerstift. Die gebruik je ook om een stukje tekst extra aandacht te geven, extra te laten opvallen.