Times New Roman, Verdana, Arial
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedoel je Arial Black?

Andere antwoorden (12)

Microsoft San Sherif...

Mooie en strakke letters...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste en meest gebruikte is nog altijd gewoon Times New Roman
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Arial of Verdana in backlit tekst (zoals op computers)
TImes New Roman of Arial op papier

Beetje saai natuurlijk, maar zeker op een professionele publicatie (online of op papier) gaat de professionaliteit voor de originaliteit. Die moet je dan ergens anders in stoppen, maar niet in het lettertype.

En gebruik nooit, maar dan ook nooit echt nooit Comic sans MS. Dat is het meest misbruikte 'speelse' lettertype en maakt tegenwoordig zelfs in de nieuwsbrief van de kleuterschool een kinderachtige en onprofessionele indruk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste? Het best leesbaar bedoel je? Zo ja, dan verschilt dit per medium waar het voor gebruikt wordt.

Voor beeldschermen is dit vaak een schreefloos (sans serif) lettertype.

Voor drukwerk (boeken met name) is dit vaak een schreef (serif) lettertype.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het beste voor wat?

als je serieus genomen wil worden , bijvoorbeeld bij een sollicitatiebrief gebruik dan Arial of Times... in ieder geval geen comic sans, hoe leuk je die letter ook vindt...

kijk naar vergelijkbare brieven die je zoal bij je post heb zitten en zoek naar een lettertype die daar op lijkt...

als je met printen veel inkt wil besparen, gebruik je natuurlijk een kleine dunne letter zoals arial of tempus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik een brief stuur kies ik meestal voor comic sans ms
duidelijke voor mij plezierig leesbare letter
ben een dagje ouder met varifocus bril
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig..ik ben ook voor de comic sans ms..
Zou het de leefdtijd doen ;)
Ik ben een fan van Cardara
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste lettertype is het type waarbij de lezer niet opvalt welk lettertype het is. Met andere woorden, zolang de lezer niet wordt gestoord door een vreemd lettertype, zal hij zich op de tekst blijven concentreren, en daarmee bereik je je doel. Het overbrengen van informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ecofont is het beste voor het milieu omdat het minder inkt gebruikt en toch heel duidelijk is. Je zal het wel eerst moeten downloaden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien leuk om te weten een nederlander heeft deze font uitgevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tahoma vind ik een duidelijk lettertype.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de hele Helvetica familie het meeste cachet heeft. Van Helvetica tot Helvetica Neue. Chic en profi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt kiezen tussen lettertypes met 'schreef' en 'schreefloze' lettertypes. Een schreef (ook wel Engels: serif) is het onderdeel van een lettertype dat aan de "pootjes" van de letters uitsteekt.

Een schreef geeft het beeld van een letter een grotere vormvariatie. Daardoor zijn letters meer onderscheidend van elkaar en dus sneller herkenbaar. Ze worden minder snel verward met een andere letter. Dat maakt een tekst dus makkelijker te lezen. Een schreef maakt een lange tekst ook meer ondersteunend voor de ogen omdat de schreven de ogen van de lezer mede-begeleiden over de regel. Vandaar dat veel boeken en kranten een lettertype met schreef gebruiken.