Wie er goed frans kan help me!!!

Hoe vervoeg je descendre in de passé composé dit is de zin.
Tex et Tammy sont ......... au rez-de-chaussée
ik dacht dat er achter descendr een s moest omdat het mannelijk is maar ik denk dat dat niet kan. moet je dan gewoon die e laten staan zodat je descendres krijgt?? Maar dan krijg vrouwlijk meervoud :s
helm mij alstublieft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Descendu of descendus! Je kunt op Google werkwoorden vervoegen intypen, en dan daar vervolgens het hele rijtje van descendre laten vervoegen! Succes;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Descendu. Een handige site voor in het vervolg is misschien www.leconjugueur.fr. Werkwoord intypen en hij geeft je alle vervoegingen!

Toegevoegd na 20 uur:
Was fout gespeld: dit is de goede site:
http://www.leconjugueur.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst even de zin ontleden:

Tex et Tammy = ondw. 3e persoon meervoud.
sont = pv. (koppelwerkwoord)
descendus = ww deel gez. maar aangepast vanwege sont. (werkwoorden met être worden aangepast vanwege de koppelwerkwoordeigenschap.)
au rez-de-chaussée = vzvw.

Dus het wordt:

Tex et Tammy sont descendus au rez-de-chaussée.

Toegevoegd na 2 minuten:
(het is hier sont omdat het werkwoord onovergankelijk is bedoeld.)