Waar komt de uitspraak "scheur in je neus" vandaan als men dronken is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
7.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit van gehoord, maar wel leuk!

Het beste antwoord

Het is een 'snee' in je neus en daar krijg je een scheur in je hoofd van.
Een snee in je neus ontstaat door het glas zo vaak achter over te slaan dat het in je neus snijdt; vervolgens krijg je daar hoofdpijn van (kater = scheur in je hoofd).