Hoe kan ik het beste Engelse werkwoorden leren?

Ik krijg het maar niet in m'n hoofd..
Er zijn helaas ook geen regeltjes voor.
Tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.6K

Antwoorden (10)

Sorry, maar stampen is de enige manier, je het ritme van e woorden eigen maken. Zet ze desnoods op (zelfgemaakte) muziek. Heel veel engels lezen is ook een manier om ze en passant op te pikken, maar uiteindelijk tijdrovender, al is het leuker. Het boek onder je kussen leggen ofzo gaat echt niet helpen, helaas. Gewoon proberen het stampen zelf zo leuk mogelijk te maken. Of spreek ze in op je MP3 speler en draai die de hele tijd af. Maar ook dat duur langer dan actief herhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het op die manier wilt doen zul je het woordenboek ernaast moeten houden. In het begin moet je bijna ieder woord opzoeken, maar op het laatst gaat het beter, vooral als je tussendoor ook Engels HOORT.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jep. Films (die je al heel goed kent) kijken zonder ondertiteling (of de Engelse ondertiteling) is ook leuk.
Je kunt dit doen met het toetsprogramma voor woordjes Wrts. Dat is een gratis programma waarmee je zelf een lijst kunt maken van Engelse woorden en de vertaling en de lijst dan op verschillende manieren kan oefenen. Heel effectief.

Toegevoegd op 23-06-2009 18:44:05
NB. Klik op de link in de bron en je kunt een account aanmaken en meteen beginnen.

Toegevoegd op 23-06-2009 18:58:22
Ik zie trouwens nu pas dat je specifiek vraagt naar werkwoorden. Op zich gaat dat ook prima met WRTS kan, maar je moet er dan wel lijstjes van maken.

Om werkwoordvervoegingen op te zoeken kan je hier kijken:
http://www.verbix.com/languages/english.shtml
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met humor. Hold held held (de vasthouder is een held).

Het werkte bij mijn vrouw, wiskunde super, maar taalkundig wat minder (tegenovergestelde van mij, behalve dat het bij mij niet super is ;) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De allerbeste methode is een paar maanden alleen naar Engeland gaan... Ik weet zeker als je dat doet, dat je vloeibaar Engels spreekt...

Maar het klinkt alsof je dat snel moet leren voor een herexamen of zo...

Dan gebruik je de sq3r methode...
zie link... en die link is engels, zo kun je al beginnen met engels te leren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het zowiezo in delen te haken, dan lijkt het minder en ben je gemotiveerder.
Ik vind zelf WRTS en Teach2000 wel handig: gratis programma's om het te oefenen op verschillende manieren.
Verder kan je ook bijvoorbeeld memorykaartjes maken en met iemand anders memory gaan spelen, met de werkwoorden. Zo leer je ook de spelling, en je hebt de drive om te winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik leerde woordjes alleen door te stampen. Daarnaast kan je voor de langere termijn door lezen en luisteren wel een bepaald gevoel met de taal krijgen. Mocht dat niet helpen, dan moet je het geluk hebben dat je kan spieken, zoals bij mij op school. Maar dat is niet aan te bevelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij nummer 1 beginnen en dan verder. En als je er een niet weet helemaal over nieuw beginnen. Net zolang tot je alles in je hoofd heb dan heb je alles geleerd en alles herhaald. Want waarschijnlijk ken je die woorden allemaal nog niet zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naast het stampen, hielp het mij altijd om het samen met iemand anders te doen: om beurten hardop voorlezen/opzeggen of elkaar afvragen/overhoren... dan komt het niet alleen visueel maar ook auditief binnen... en dan heel veel oefenen...
veel zinnen maken of goedgekeurde zinnen gebruiken zodat je went aan de combinatie van woorden...

succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Eén van de beste manieren om welke taal dan ook te leren: onderdompeling (immersion). Ga naar een Engelstalig land (UK ligt voor de hand :-P) en spendeer daar een paar maanden.
2. Zoals met (vrijwel) alles: veel oefenen! Oefen het taalgedeelte van je brein. Kijk dus naar Engelstalige films (liefst zonder ondertiteling -- of hoogstens Engelstalige ondertiteling, teletekstpagina 888 op de BBC), luister naar Engelstalige radio, lees Engelstalige boeken en sites, trek als het even kan op met Engelstaligen in je omgeving.
3. Gebruik zoveel mogelijk zintuigen: spreek de werkwoorden hardop uit terwijl je ze leest. Neem dat op, en luister dat later nog eens op je gemak af. Geef elke werkwoordstijd zijn eigen kleur, misschien helpt dat je de vervoeging beter aan de juiste tijd te koppelen.
4. Maak het interactief: laat jezelf overhoren door iemand anders, overhoor zelf iemand anders;
5. Hou het leuk: maak er een spelletje van; bv. groepeer de werkwoorden en maak er een kwartet van, of gebruik één van de sites die de andere antwoorders al hebben genoemd.

Hoe dan ook veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op internet heb je sites waarmee je kunt oefenen. Ik weet niet welk niveau je hebt, maar kijk bijvoorbeeld eens op onderstaande websites