Het is feitelijk een woordspeling, omdat safe naast veilig ook kluis kan betekenen, en key (dat hier : het belangrijkste) betekent ook sleutel is.

Letterlijk betekent het dus : Het moet veilig zijn, dat is de belangrijkste voorwaarde. Maar het woordgrapje (het moet de kluis zijn, dat is de sleutel) valt dan wel volledig weg.

Ik ben ook niet zo'n goede vertaler - helaas - dat ik daar een geweldig Nederlands alternatief voor kan bedenken ; daarvoor moet je bij mensen als Max Schuchart of Wiebe Buddingh zijn, die zijn daar meester in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
"Als je geen kluis hebt is er ook geen sleutel nodig".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat klopt als een bus Amadea, maar je bent dus geen Max Schuchart of Wiebe Buddingh, haha

Andere antwoorden (2)

Het sleutelwoord is veiligheid. Als het niet veilig is, dan voldoet het niet aan de belangrijkste eis.
Amadea
13 jaar geleden
Het moet veilig zijn, dat is de sleutel.

Het betekent dat het de hoofdzaak is dat het veilig is.
amc