Hoe kan ik franse zinnen makkelijker lezen?

Zal het helpen als ik het alfabet van frans leer? Ik kan echt niet lezen wat er op staat, ik kan wel herhalen als ik van iemand iets hoor. Maar lezen lukt echt niet. Wat kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Antwoorden (5)

Veel oefen. Franse liedjes mee gaan zingen, terwijl je de tekst meeleest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor uitspraak moet je gewoon de klanken leren, voor lezen is het gewoon een kwestie van woordenschat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet dat het moeilijk is maar je moet proberen de zinnen te begrijpen. als je weet hoe de zinsopbouw werkt in het Frans dan zul je eerder de zinnen begrijpen. dit werkt bij mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk naar franse films met franse ondertiteling en leer allerlei worden en de speciale klinkers zoals garçon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze site geeft je veel mogelijkheden om te leren lezen en spreken. Bij elke afbeelding (naar onderwerp) kun je lezen wat er bedoeld wordt en als je met de muis erop gaat staan, hoor je de uitspraak. Je kunt dus lezen en luisteren tegelijk. Veel succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
nog een oefensite (2e link)