worden de definities van woorden weleens aangepast?

door de jaren heen worden bepaalde dingen anders bekeken.
het woord democratie bijvoorbeeld, staat een ware democratie nogwel gelijk aan aan de definitie van het woord?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Je bedoelt waarschijnlijk de betekenis van een woord. Nou die zullen ongetwijfeld veranderen. Een taal en taalgebruik is een levend iets en dat betekent dat niet alleen de spelling, maar ook de betekenis kan veranderen.
Ik vroeg van de week nog aan een jong mens of hij misschien een rolletje cellotape voor me had. wat is dat nou weer, wat bedoel je precies. ik zei: nou gewoon een rolletje plakband, kijk maar eens op Google. Nou daar stond het natuurlijk, maar een heleboel mens beginnen te lachen als ik het daar over heb. Zeer ouderwets schijnbaar, dus zal ik het maar niet meer gebruiken. Er verdwijnen dus ook nog woorden in ons taalgebruik. Pak maar eens een boek uit de 17e eeuw!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vrijen, vroeger was dat alleen zoenen en nu betekent het sex.
Vroeger vond men het democratisch dat alleen mannen mochten stemmen. Nog langer geleden vond men dat alleen mannen met een hoog inkomen mochten stemmen. Dus JA.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar leid je van af dat vrijen vroeger alleen zoenen was?