Waarom worden vragen gesteld, waarop slechts één antwoord opgegeven kan worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.4K

Het beste antwoord

Een vraag blijft een vraag. Als de vraagsteller nou dat antwoord niet weet en het wèl wil weten? Dan weet hij/zij toch niet dat er maar 1 antwoord is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (8)

als het juiste antwoord word gegeven, heb je idd maar een antwoord nodig..
maar er zijn maar weinig vragen waar maar een antwoord staat,omdat iedereen wel zijn mening heeft..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er soms simpelweg maar één antwoord op mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vragen waarom slechts één goed antwoord mogelijk is zijn eigenlijk binnen 1 minuut via Google te vinden. Je hebt het dan over vragen als: 'wat is de hoofdstad van Frankrijk?', 'waarom zijn de bananen krom?', 'hoe heet dat liedje ook alweer van Marco Borsato dat over dochters gaat?' enz.

De reden dat deze vragen toch hier gesteld worden is dat de vragensteller te lui, of niet handig genoeg met internet, is om het zelf op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om achter het antwoord te komen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je denkt dat je iemand advies kunt geven, waar jij van overtuigt bent dat die persoon er waarschijnlijk wat aan heeft, moet je het gewoon doen!
Het kan zijn dat bij later inzien je nog een beter of duidelijker antwoord invalt. Je hebt dan altijd nog de mogelijkheid om dit in de wijziging aan te geven of te corrigeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat 1 antwood voor elke vraag al voldoende zou kunnen zijn. Ook al zijn er misschien verschillende invalshoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vragen vind ik altijd nog nuttiger dan deze vraag :-)

Waarom moet je per se een vraag stellen waarop meerdere antwoorden mogelijk zijn?
Bij sommige vragen is dat zo, en bij sommige niet, c'est 'life'.

Toegevoegd na 7 minuten:
Waarbij ik het EENS ben met de mensen die zeggen, dat sommige vragen op GV wel ERG makkelijk opgezocht kunnen worden via Google dus misschien eigenlijk niet hier gesteld zouden moeten/hoeven worden...

Maar ieder moet natuurlijk zijn eigen afweging maken, bij het antwoord geven doe ik hetzelfde (ook bij de keuze of ik de vraag wel of niet ga beantwoorden).
13 jaar geleden
Dit vind zijn oorsprong reeds op de kleuterschool, waar je vragen móet stellen als: mag ik plassen juffrouw? Later gewoon op straat: Weertje,niet? of: Ken ik Jou niet ergens van( uiteraard ergens van ja) etc etc. Affijn móet ik doorgaan?