wat is statisch

voor kunst en cultuur moet ik deze vraag beantwoorden kunnen jullie me daarmee helpen want ikzou niet weten wat dat betekent.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.8K

Het beste antwoord

Het is een interessant woordveld. Je kan het van veel kanten bekijken.

Denk aan 'staan', ergens voor staan. ("Mijn man stond altijd achter me; je merkte nooit iets van hem.")
Stationair draaien (van een motor in een auto die niet rijdt).
Misschien ook de 'staat' (overheid die vooral stabiel moet zijn) of ergens de staat van opmaken. De staat van dienst of staat van onderhoud. Dan is het meer een bepaalde toestand.
Een staatje (lijstje?)
Misschien is er nog wel meer.

In de schilderkunst zijn horizontale en verticale lijnen 'statisch' en diagonale lijnen dynamisch. Je kunt daar soms allerlei betekenis uit afleiden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Station en stationeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

1) als iets een elektrische spanning heeft zonder dat er stroom loopt
2) zich in evenwicht of in rust bevindend, niet beweeglijk, of betrekking hebbend op zo`n toestand op een zeker ogenblik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
statisch = onveranderlijk, niet bewegend.

(de natuurkundige versie daar waag ik me niet aan ;-)