heeft er iemand een samenvatting van 200 woorden over de film zwartboek?

opdracht nederlands

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
4.1K

Antwoorden (4)

Kijk op

http://www.scholieren.com/boekverslagen/25059

Naast deze samenvatting zijn er op scholieren.com nog vele.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon even googelen, dan vind je zonder twijfel enkele samenvattingen (maar de kans is groot dat je leraar Nederlands diezelfde samenvattingen ook gevonden heeft).
Dus ga ik nog even iets raars zeggen. Lees het boek (kijk desnoods de film als lezen niet echt je ding is) en ga dan zelf even proberen een samenvatting te maken.
Twee voordelen:
1) Je leert ervan
2) Je weet zeker dat de samenvatting echt over het boek gaat (geloof me, je kunt flink de boot ingaan als je alleen een samenvatting download zonder echt het boek te lezen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik leraar Nederlands was en ik had deze opdracht gegeven, dan zou ik zelf uitgebreid gaan googlen naar allerlei gegevens over de film, en het boek, inclusief alle samenvattingen die er al op internet staan.

Dan kan ik meteen alle plagiaatplegers (mooi woord he?)
een onvoldoende geven.

http://www.scholieren.com/boekverslagen/23565

Toegevoegd na 47 seconden:
De link is al gegeven,
dus hier is een andere:
http://www.zwartboekdefilm.nl/werkstuk/zwartboek_niekdenteuling.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan die leraar ook heel gemakkelijk plagiaat ontdekken door gewoon een paar zinnen van het betreffende boekverslag in Google in te tikken.
IMDb heeft wel een samenvatting voor je. In het Engels, maar vaak prima samenvattingen.