Waarschijnlijk ''die'' aangezien het woord op een ''e'' eindigt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien "Waffe" vrouwelijk is, is het dus "die Luftwaffe"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die Luftwaffe

maar in een zin kan dat door de naamvallen natuurlijk veranderen:

1e naamval: Subject, DIE (Onderwerp)
-Die Luftwaffe ist eine Organisation.

2e naamval: Genitief, DER (Bezittelijk voornaamwoord)
-Die Waffen der Luftwaffe sind Flugzeuge.

3e naamval: Datief DER (meewerkend voorwerp) en altijd na de woorden aus, bei, mit, nach, seit, von en zu
-Bei der Luftwaffe meldet mann sich nicht einfach an

4e naamval: Accusatief DIE (lijdend voorwerp) en altijd na de woorden durch, für, ohne, um, gegen, entlang, bis, (en een aantal minder gebruikte woorden)
-Für die Luftwaffe hat mann viele Flugzeuge gebraucht.