Heeft de engelse taal dezelfde spelling als ons? Zoals waar de komma´s en punten enzo horen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (3)

Je bedoelt waarschijnlijk interpunctie in het bijzonder of grammatica in het algemeen, want het Engels heeft natuurlijk sowieso niet dezelfde spelling.

Het antwoord is nee, het Engels heeft andere grammaticale regels, en ook andere regels voor interpunctie. De hoofdregels zijn vaak wel hetzelfde (zoals een zin beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt) maar de details zijn anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, in grote lijnen is het het zelfde, maar er zijn best wat uitzonderingen, die moet je vaak uit je hoofd weten, maar erg veel vaste regels zijn er niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Bij meervouden komt geen 's maar gewoon een s, waar dat bij ons wel zo is, bijvoorbeeld (meestal).
Over het algemeen lijkt de grammatica wel wat op de onze.