Als je stelt: Wat is de oplossing voor dit raadsel?
Dan is het een vraag, maar deze site is bedoeld voor kennisvermeerdering en niet voor het oplossen van raadsels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

taaltechnisch gezien is iets een vraag als er een vraagteken achter de zin staat en de persoonsvorm voor het onderwerp. als je een raadsel hebt, bijv. het is groen en het gaapt, hoort er eigenlijk achter: wat is het? als je alleen "het is groen en het slaapt" hebt, is het een stelling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niet altijd.
Voorbeeld:
Hoe lang is een Chinees!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar mijn idee heb je bij een vraag nog de keuze om het antwoord niet te weten en bij een raadsel word er vaak een antwoord verwacht of dat je in ieder geval even over het raadseltje nadenkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een raadsel is een ingewikkelde, vaak grappige, opgave, waarvan men de uitkomst moet raden. Het kan een vraag zijn , maar dat hoeft niet. Een raadsel kan ook iets zijn wat niet te begrijpen of verklaren is en is dan dus geen vraag.