Hoe vergroot je je woordenschat?

Gezien ik al zes jaar geen Nederlands meer spreek (reizende). Althans niet dagelijks, begint mijn taal een beetje roestig te worden.
Ik heb me aangemeld op beterspellen.nl, om zo toch nog bezig te zijn met de Nederlandse taal. Dit is ideaal voor, zoals de naam al aangeeft, spelling.

Ik zou echter ook mijn woordenschat weer wat op willen krikken, gezien ik merk dat ik te vaak dezelfde woorden gebruik in teksten, bij gebrek aan beter.

Iemand tips om de woordenschat te vergoten? Iets in de trant van beterspellen maar dan anders?

(ps. Nederlandse boeken kan ik hier niet krijgen, evenals tijdschriften e.d)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Het beste antwoord

Of aanvullend op bovenstaand antwoord: lees Nederlandse tijdschriften en/of kranten via internet. Volg het nieuws, bijvoorbeeld via Nu.nl. Zo blijf je ook op de hoogte van het wel en wee in de Nederlandse samenleving.
Kijk via uitzending gemist Nederlandse televisieprogramma's, vooral de taalspelletjes zoals Tien voor Taal, Lingo etc.

Toegevoegd na 2 dagen:
Net ontdekt door een andere GV-gebruiker die hier iets over vroeg: neurocampus.com/taal
Leuke taaloefeningetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Aangezien je over internet beschikt, kun je wel digitale boeken kopen. Door veel leeskilometers te maken, vergroot je je woordenschat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Digitaal leest niet lekker...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan neem je maar boeken mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ momopoyolo. Een beetje suggestief dat, misschien zijn die al uit?
Kun je ook niet door iemand Nederlandse boeken en/of tijdschriften laten opsturen?
Want lezen, veel boeken lezen, is DE manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lezen luisterboeken en elke dag even www.goeievraag.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga kruiswoordpuzzels maken, die vergroten enorm je woordenschat.
Dit kun je ook doen via internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je met Nederlands in aanraking komt. Kijk bijvoorbeeld elke dag (online) het journaal. Kost je 20 min per dag, en helpt je echt.
Lezen, Luisteren, Schrijven, Praten: Zo leer & oefen je een taal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, tis mij wel eens gelukt. Maar je kan ook naar Journaal.nl, journaal24 e.d. ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral de combi van verschillende taalvaardigheden werkt goed.
Wordt lid van een internationale penpalclub en ga schrijven of e-mailen met Nederlanders.

Koop of laat je Nederlandse kranten sturen. Zij schrijven over actuele onderwerpen en zo houd je ook de nieuwe woorden in de Nederlandse taal bij.