"Nog eentje om het af te leren" Bestaat deze uitdrukking ook in andere talen?

Ooit in Duitsland zei een Nederlander, drie keer zelfs, omdat die Duitsers er niets van snapten. "Noch eine om es ab zu lernen"
Kennen andere talen deze uitdrukking eigenlijk wel? En hoe klinken ze dan?
Wellicht ten overvloede: het gaat me vooral om Duits, Frans, Engels, eventueel Spaans en Italiaans. In Chinees, Swahili of Chileens ben ik niet zo geïnteresseerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
5.8K

Het beste antwoord

'Noch einen zum abgewöhnen'

Dat is de Duitse uitdrukking voor 'Nog eentje om het af te leren'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een vrije engelse vertaling is "Taking one for the road"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het engels zou het zijn: 'One for the road'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het Italiaans hebben we in ieder geval niet de gewoonte om iets dergelijks te zeggen. Dat komt omdat alcohol gewoon bij de cultuur hoort. Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen.