Waarom worden woorden tegenwoordig afgekort?

Ik zie heel vaak ook op sms-jes etc bijv: hoeistie ipv hoe is het...

Toegevoegd na 4 minuten:
Eigenlijk zinnen....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanzelfsprekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus vzs (zonder klinkers) is de toekomstige Nederlandse taal....??!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is GEEN afkorting.(hoeistie)

Antwoorden (3)

Dan ben je sneller van het gepriegel op die kleine knopjes af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft gewoon te maken met de jeugd van tegenwoordig. Alles moet afgekort worden, anders kost een sms teveel. Ze houden er een eigen taal op na en dat is voor de iets oudere generatie gewoon niet meer bij te houden. In dat geval kun je je afvragen of jij nu gek wordt, of dat hun niet helemaal sporen. Persoonlijk ga ik er voor dat hun niet helemaal sporen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit hardop te lachen om je antwoord, leuk +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet almachtig, begrijp me goed. Maar zo zie ik het wel. De hele grammatica wordt om zeep geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ klopt...als ik een sms krijg met al die afkortingen,moet ik hulp vragen om te begrijpen wat er staat..
Eigenlijk is dat niet iets van tegenwoordig, Lang geleden werd bijv. goedenmorgen al afgekort naar mogge of zelfs moh.
In situaties waar duidelijkheid en snelheid geboden is worden ook vaak afkortingen gebruikt bijv.,Save our souls naar SOS, Okay naar OK, ik heb u begrepen en zal de opdracht uitvoeren naar ay ay, etc..
In de hedendaagse Short Message Service worden woorden gemakshalve en tijd en tekenbesparend geschreven.