Wat omg betekend weten we allemaal. Maar wat is zou zomg?

Vaak in game chat enzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee wat omg betekend.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o my god

Het beste antwoord

Het zal in het begin wel een typo zijn geweest, maar door de jaren heen gebruikt men het gewoon, is het een soort gewoonte geworden voor de 'meer oldskool' gamers.. En dit wordt overgenomen door anderen die dit zien.
(Net als lol -> lolz -> lolzorz)
De game-taal is net als vele moderne talen, een levende taal ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen taal, het is taalvervuiling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, het is creatief taalgebruik, weldegelijk een taal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik vind dit een heel goed antwoord

Andere antwoorden (2)

Meestal is het een typefout wanneer men OMG wil typen, maar de z aanslaat ipv de shift toets'
Het kan ook een afkorting zijn van: Zucht Oh Mijn God.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat laatste is een toevalligheidje van de Nederlandse taal: de echte verklaring is natuurlijk de shift toets: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=zomg
Juist! (zie antwoorde hierboven)

ZOMG!!!!121!!@4 (voorbeeld)

urban dictionary weet raad: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=zomg