Wat betekend het als iemand zegt dat je een klein hartje hebt?

Een klein hartje, is dat positief of negatief?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
73.2K
amigo
13 jaar geleden
goeie vraag!! het klinkt altijd of het positief wordt bedoeld maar ik snap dat ook niet want "iemand met een groot hart" is ook positief bedoeld. + voor de vraag

Het beste antwoord

Als iemand zegt dat je een klein hartje heeft bedoelt diegene het positief.
Misschien ben jij iemand die verbaal heel sterk is, en al gauw zijn woordje klaar heeft, of zich altijd heel stoer voordoet.
Als iemand dan zegt: "Je hebt een klein hartje", dan bedoelt diegene: Je hebt dan wel grote woorden, maar in wezen bedoel je het allemaal goed."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal goed.
En een groot hart betekent dat je gul bent

Andere antwoorden (4)

Positief, absoluut. We zeggen het nog wel eens van een hele grote ruige kerel die nogal ...heftig oogt zegt maar, maar in wezen een hele goeie zachtaardige jongen is, of makkelijk zijn emoties toont. 'Hij heeft en klein hartje'. Vergelijk : ruwe bolster, blanke pit.

Dat is overigens een uitdrukking zonder tegenovergestelde, want iemand die een gróót hart heeft, is OOK een positieve benadering. Dat wil zeggen dat iemand veel liefde voor een goede zaak of personen om zich heen heeft, vaak zonder (overduidelijk) eigenbelang, gul en goedgeefs is en altijd voor iedereen klaar staat. Hij of zij heeft een groot hart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een klein hartje is dat je heel gevoelig bent..
zeker positief..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide.je kan het opvatten zoals andere al hebben geschreven,maar je kan het ook anders zien.Iemand met een klein hartje heeft namelijk het beste met iedereen voor,dus deze persoon met een klein hart loopt het risico dat hij over zich heen laat lopen.Vaak kan zo'n persoon namelijk geen "nee" zeggen.