Wat is Arachibutyrophobie?

Ik had laatst gehoord van iemand dat dit de meest absurde angst is. Maar een angst waarvoor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En is er ook nog een autoriteit op dat gebied die zic volledig heeft ingegraven hoe deze aandoening dient behandeld te worden? Daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe heb je het kunnen onthouden? De weg van 'de term horen' naar de 'op gv plaatsen' zou mij al te lang zijn.

Het beste antwoord

lol.. naar enig gegoogle kwam ik tot de conclusie dat het te maken heeft met angst voor pindakaas aan het gehemelte.

Bah.. pindakaas..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een absurde angst inderdaad ;-)

Andere antwoorden (2)

Je lijdt aan Arachibutyrophobie wanneer je bang bent dat er pindakaas tegen je gehemelte

Toegevoegd op 26-05-2009 16:51:23
blijft plakken

Toegevoegd op 26-05-2009 16:54:52
voor de liefhebbers: http://www.geocities.com/Hollywood/set/5390/wetenschap.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent me letterlijk 1 seconde voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verschil moet er zijn, Jinx...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik pindakaas lekker had gevonden was ik waarschijnlijk sneller.. Vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier staan er nog meer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_fobie%C3%ABn
Dus die psiegologen hebben daar ook al een woord voor uitgevonden.

Zal wel weer wat gekost hebben, dat onderzoek.

Arachi = gehemelte?

butyro = pindakaas?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor
arachide = pindaolie
Butykomt van butyraat dat is zouten of esters van boterzuur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik zag nog geen reactie, wilde net dezelfde reactie geven - dus ik klik op de link "0 reacties" - verschijnt opeens jouw reactie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, pindaoliezoutboteresterzuurfobie op z'n Nederlands makes sense.... pindakaasdietegenmijngehemelteaanzoukunnenplakkenfobie dat is pas Nederlands, snappen mensen ook