Is er een ezelsbruggetje om thursday (donderdag) en tuesday (dinsdag) uit elkaar te houden?

Ik gooi steeds thursday en tuesday door elkaar. Zijn hier trucjes voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
12.1K

Het beste antwoord

In thursday zit een R net als in donderdag.
Zo haalde ik ze altijd uit elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik onthoud altijd dat de kortste naam in het Engels (Tuesday) overeenkomt met de kortste naam in het Nederlands (dinsdag); hetzelfde natuurlijk voor de langste namen (Thursday / donderdag).
Cryofiel
13 jaar geleden
Bedenk een leuk melodietje bij "tuesday, lalala, wednesday, en then thursday". Drie keer per dag hardop neurien en het zit gebakken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Thursday zit Thunder - donder.

En misschien voor tuesday : Ruby Tuesday, die een 'spell on me' heeft geworpen, heeft dit vast in het weekend gedaan : tuesday is dichterbij het weekend-waarin-het-gebeurd-is dan thursday
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die voor de thursday is voor mij persoonlijk te ver gezocht om te onthouden, maar die van donderdag vind ik wel een handige. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar die voor donderdag is thursday :P Ik denk dat je tuesday bedoelt. Ben het dan wel met je eens!
Ik onthoud ze altijd zo: na die -u- kont bij tuesday een e en bij thursday een r. De e komt eerder in het alfabet dan de r. Dinsdag komt voor donderdag dus het engelse woord met de e moet dan wel dinsdag zijn en het woord met de r donderdag. Beetje ingewikkelde manier, maar zo onthield ik het nu eenmaal altijd.
13 jaar geleden
I gotta feeling by Black Eyed Peas. Vanaf 4.00 Dat zinnetje vaak genoeg zingen en klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat het begin van tuesday een beetje klinkt als two, dus de tweede dag van de week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thor (Thur) was de god van de donder, dus donderdag is Thor's day.
Zo onthield ik het zelf :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie hier

http://www.youtube.com/watch?v=THiBIXEIU4c
0:48 sec.

en je zult het nooit meer vergeten :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dinsdag kan ook wel gezien worden als de 2e dag van de week.. dus Tuesday klinkt ook wel als "two-sday' en two als in twee.

Als je weet dat tuesday/two-sday dinsdag is.. dan is thursday dus donderdag..

Toegevoegd na 1 minuut:
Gestolen van het (totaal onlogische) ezelsbruggetje van Joey uit de serie "Friends".. Maar die van dinsdag vond ik hierbij toch wel goed passen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het Engels (thursday) en in het Nederlands is donderdag het langste woord.