Hoe heet het leesteken "-" officiëel?

Het streepje...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

De officiële naam van is een 'divisie'.
Het wordt gebruikt als een koppelteken, weglatingsstreepje of afbreekstreepje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat ligt aan de functie die het heeft in de zin.

- In 'kabinet-Rutte' heet het liggend streepje. Dat is ook de overkoepelende naam.
- In 'land- en tuinbouw' heet het weglatingsstreepje.
- Als je een woord afbreekt aan het eind van de re-
gel, heet het afbreekstreepje.
- Als je het - zoals hier - gebruikt, heet het gedachtestreepje.
- En dan heb je nog het opsommingsstreepje,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De officiële naam is verbindingsstreepje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verbindingsstreepje, maar op GV wordt het aangeduid als "minkukelaartje" en wordt gegeven door een minderwaardig persoon, waarover wij heel minachtend mogen doen, als het minkukelaartje niet onderbouwd wordt!