Zijn er spreuken of gezegden met het woord kater erin?

Het mag het dier kater zijn, maar ook een kater hebben na het drinken van alcohol.
Zelfverzonnen mag ook.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Poëzie
12.1K

Het beste antwoord

Ja, die zijn er!

- Ik drink alleen bij twee gelegenheden, als het regent en als het niet regent

- Ik drink maar twee keer in de week Door de weeks en in het weekend.

- Voorkom een kater, blijf dronken.

- Mocht van de dokter nog maar 4 biertjes per dag. Heb nu 6 dokters.

- Je moet niet dronken dat ik denken ben.

- Het beste middel tegen dronkenschap is in nuchtere toestand kijken
naar dronken mensen.

- Het gras is groen, de lucht is blauw! Ik ben niet zat, wat klets je nou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Het bier wegzetten voor de kater is aangekomen
Als is de kater nog zo snel, een aspirine achterhaald hem wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kater op het spek binden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het spreekwoordenboek zegt:

Voorkom een kater, blijf drinken.
Betekenis: Vooral door blijven drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de poes komt de kater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Een antieke kater hebben
- Ergens een kater aan overhouden
- Hij moet erbij wezen als een kater gelubt wordt

De betekenissen kunnen hier gevonden worden:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de kater van huis is dansen de muizen op tafel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier (in Arnhem) zeggen wij altijd: "de kater komt later." Iets wat je "the day after" tegen elkaar zegt als je weet dat die ander net als jij ook iets te diep in het welbekende glaasje gekeken heeft. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij stapt als een kater in de morgendauw = Hij loopt heel voorzichtig.

Wordt men niet door de kat gebeten, dan wel door de kater.= Er is altijd wel wat.

Zuipen als een kater. = Ontzettend veel sterke drank drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst een kater; nuchter worden komt later...

Toegevoegd na 4 minuten:
Als het aan de kater lag, kocht hij whisky..., oh pardon... Whiskas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide zelf verzonnen.
En dat zonder alcohol...
Je kan beter feesten met een kater,dan werken met een kater!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al is het biertje nog zo snel, de kater achterhaalt hem wel!