de Profeet van Kahlil Gibran
het Boek van Mirdad van Mikhail Naimy

Toegevoegd op 22-04-2009 22:55:04
Ik hoop dat ik je vraag goed begrepen heb...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kakafonie van Gerrit Komrij
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kijk even naar je privé berichten please
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat bedoelt u precies?
Het 'Groot Versjesboek' van Toon Hermans. Heel simpele gedichtjes, maar o zo doeltreffend:

Jij hebt van die armen, zo zacht en zo warm,
Die mij voor geen greintje doen denken aan 'arm'

snap je hem? ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben niet zo'n poëzieliefhebber, maar ik mag zo nu en dan graag bladeren in 'Domweg gelukkig, in de Dapperstraat', de bekendste gedichten uit de Nederlandse literatuur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het boek , Nieuwe griffels , schone leiene,een bloemlezing van de Nederlandstalige poezie van Paul Rodenko blijf ik één van de beste vinden. Dateert van 1968 , zeker terug te vinden in een goede biblioteek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het boek: A thing of beauty. Het is een compilatie van de mooiste gedichten uit de wereldliteratuur, waarbij steeds het gedicht in de originele taal plus de Nederlandse vertaling wordt gegeven. De gedichten varieren van Homerus tot Shakespeare, van Dante tot Wordsworth en van Goethe tot Edgar Allen Poe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In liefde bloeyende, de nederlandse poezie van de 12e tot en met de 20e eeur in 100 en enige gedichten. Samengesteld door Gerrit Komrij
En
Dichters van deze tijd, de nederlandstalige poezie na 1960. Samengesteld door Hugo Brems
En voor kinderen: Als je goed om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is. Gekozen door Tine van Buul en Bianca Stigter
Dit zijn toch wel mijn favorieten...