Waar kan een dichter het beste zijn bundeltje uitgeven, en hoe?

Wordt mijn eerste. Ik heb geen idee hoe het in z'n werk gaat, en ben erg slecht in ondernemen. tot overmaat van ramp, gaan vrienden van me met mijn teksten aan de haal, omdat ik er niets mee doe. (met toestemming) Wil toch zelf een boekje samenstellen. Er zijn zo vreselijk veel uitgevers. wil niet belanden in een ver klein hoekje, maar verkopen. Stel dat het best aardig werk is. waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Poëzie
1K

Het beste antwoord

Dan zul je toch eerst zelf moeten investeren en het in eigen beheer uitgeven.

Neem het heft in eigen hand.

Boekenmaker.nl helpt iedere schrijver om zonder veel risico een boek uit te geven in eigen beheer.
En dan ter verkoop aan gaan bieden in heel veel boekwinkels en zelf verkopen op braderieen en rommelmarkten, net zo lang tot je beroemd bent.

Pumbo.nl biedt jou de mogelijkheid om je boek in eigen beheer uit te geven. Gemakkelijk én tegen eerlijke voorwaarden.

En zo zijn er nog wel een aantal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je, een waardevol antwoord.
Rest ook goed, dus bedankt allemaal.

Andere antwoorden (4)

Hier. Kan je ons wat laten zien. Dan beoordelen wij op het goed is. Ben je net zo goed als Leo Vroman? Dan vind je wel een uitgever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(een paar ) Oh fantasie Oh fantasie, oh heerlijkheid
zie me aan, ik heb zo’n spijt
in wat ik heb gevonden
heeft me reeds verslonden
want aan mijn laatste wanhoop
was ik nog steeds verbonden
mijn leven ligt aan brokken
die droom, die zaligheid
is aan mijn neus voorbij gegaan
en met de noorderzon vertrokken!
nu roep ik in mijn eenzaamheid
illusie kom bij me terug
en laat mijn ziel en zaligheid
in al die mooie spookverhalen
voor de laatste maal verdwalen… ~~~~~~~~~~ De analyticus Geconcentreerd en met precisie
Lees ik je brieven keer op keer
Om meer te halen uit de zinnen
Te weinig woorden en ik zoek meer Of de verborgen informatie
Die het mij misschien verschaft
Wellicht de achterliggende rede
Plots aan het verstand gebracht Achterhalen en herleiden
Maak ik nu mezelf niet gek?
Steeds maar weer dat willen begrijpen
De geest is hongerig en ik heb trek Maar ik dacht verder dan jij bedoelde
Lukraak aan de kern voorbij
Met mijn hart in beide handen
Las ik meer dan wat je zei ~~~~~~~~ Piraat
te lang gewacht op echte liefde
ben te hongerig dan voor de seks alleen
de vrijheid gewend, mij zul je moeten delen
al spreek ik harde woorden, toch ben ik niet van steen ben een piraat in mijn onderste lagen
mijn glurend oog speurt de kusten af
toch zal ik niet buigen voor de liefde
al beknelt haar greep me tot in het graf wanneer de lusten het smachtend oog ontwijken
gaat de zonde altijd voor de buit
zoals iedere man aan boord kapot gaat
van elke dag weer scheepsbeschuit kloof de randen van mijn nagels
barstende honger streelt het lijdend hart
zoals de pijn van het moeten vergeten
je kijk op de wereld verward zie de muizen ruziën op het dek
geen kaas, geen vreten, alleen de wijnen
die zoete spijzen voor de ziel, zetten ons
ijlend in de wind, doen gedachten verdwijnen langzaam wordt mijn wereld vaag
denk niet meer aan morgen, niet meer aan jou
zie een grote windhoos komen, en besef nog even
het was het leven, waar ik zoveel van hou ~~~~~~ Groet, Emil Snijer
Bij het vinden van een uitgever, gaat het in eerste instantie vooral om contacten leggen. U kunt verschillende uitgevers materiaal van u sturen, zodat ze kunnen beoordelen, of het interessant voor hun is, om uw werk te gaan uitgeven.

Verder kunt u aan uw naamsbekendheid werken, door werk voor te dragen bij poezie-avonden, door werk in te sturen naar tijdschriften of kranten etc.

Daarnaast kunt u wellicht via bevriende dichters, die al wel een uitgevers hebben, in contact proberen te komen, met hun contactpersoon.

Succes!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja oke, bedankt.
Dat klinkt als iemand voor boekscout.
Zie www.boekscout.nl

Lees de site en neem eens contact met hen op,
makkelijker kunnen ze het je niet maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In deze tijden is het heel erg moeilijk om wat dan ook uitgegeven te krijgen.Gedichten staan jammer genoeg helemaal onderaan de ladder.Tenzij je een fenomeen bent of naambekendheid hebt zullen je gedichten helemaal niet worden uitgegeven, tenzij in eigen beheer.Het spijt me maar zo is het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets vermoedde ik al ja. Thanx