Wanneer is de woordgrap "Rookworst zonder R is ook worst" bedacht?

Ik hoorde van een collega dat hij in een deuk lag om een tekst die hij tijdens een carnavalsoptocht was tegengekomen:

"Rookworst zonder R is ook worst"

Hij had die woordgrap kennelijk nooit eerder gezien.

Voor mij was dit echter een al wat bedaagde tekst. Ik ben hem een aantal jaren geleden al tegengekomen - ik kan me echter niet meer herinneren wanneer en waar.

Op Internet is deze tekst in ieder geval op 2 februari 2006 al genoemd:
http://forum.mtasa.com/viewtopic.php?p=215216 .
Maar wanneer is deze tekst nu echt bedacht?

Mijn vraag is dus: wanneer (en waar) dook deze tekst voor het eerst op?

9 jaar geleden
in: Poëzie
10.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen idee maar ik hoorde het grapje al op de lagere school, in de jaren 70.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het was onze wachtzin toen ik nog in het Verzet zat!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ken wel een grapje over kookworst, wat ook worst is maar dat zal je niet bedoelen.
"Unox, the worst operating system".
Bjorndaggoe
2 jaar geleden
het is "Rookworst zonder R is ook wost" de r van worst moet ook weg!

Antwoorden (1)

Volgens mij heeft André van Duin die grap ooit bedacht. Maar ik weet het niet zeker. En ook niet wanneer die grap in zijn shows voorkwam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
2 jaar geleden
Het lijkt toch André van Duin te zijn: https://youtu.be/DVtxWKI-LFA?t=468