"Knock knock for me for as long as you are free " kan je dit rekenen tot een vergelijking?"

Ik kom er maar niet uit

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Poëzie
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zou in deze zin dan vergeleken (bedoeld als stijlfiguur) worden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat de vader hier wordt vergeleken met de zoon en dat de zoon dus voor een betere toekomst moet zorgen
Antoni
10 jaar geleden
iHave, blijkbaar heeft de vraagsteller het over een bepaald gedicht, maar heeft hij niet bij zijn vraag vermeld over welk gedicht hij het heeft.

Antwoorden (1)

In het gedicht "Knock knock" vertelt Daniel Beaty over pijn die omgezet wordt in kracht om cirkels te doorbreken. Het is opgedeeld in drie delen:
- Het eerste deel vertelt over de pijn die het kind ervaart als de vader uit zijn leven verdwijnt omdat hij in de gevangenis zit.
- In het tweede deel richt hij zich tot zijn vader en vertelt wat hij gemist heeft door de afwezigheid van zijn vader.
- In het derde deel richt hij zich als volwassene, via een verzonnen vader, tot zichzelf om de pijn te ‘helen’.

Het is geen vergelijking, maar wordt letterlijk zo bedoeld. Als zijn vader vrij was - niet in de gevangenis zat - dan speelde die het spelletje 'Knock knock' met zijn zoon als die naar bed ging. Daar heeft hij dierbare herinneringen aan.
Amadea