Waarom worden dichters eigenlijk beroemd als tegelijk erg weinig mensen hun gedichten lezen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Bertus Aafjes, Gerrit Achterberg, Remco Campert, Willem Kloos, Gerrit Komrij(dichter des vaderlands, dat dan weer wel)

Toegevoegd na 11 minuten:
Bovendien lees ik altijd een reclamestunt van de uitgever, namelijk; in beperkte oplage beschikbaar.

Toegevoegd na 31 minuten:
Duidelijk edel beroep maar een reden om beroemd te worden?
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article1161213.ece/Het_is_of_dichten,_of_werken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Poëzie
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voorbeeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat weinig mensen hun gedichten lezen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer, kan ik hier niet doen maar citeer er een paar, geef eens inhoud van dat "briljante"gedicht. Grote kans dat dit met een boek en de gemiddelde mens beter gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel mensen lezen deze gedichten, dus ben benieuwd, naar je tegendeel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me af of de stelling wel klopt. Beroemde dichters, en zeker die jij nu aanhaalt, worden wel degelijk gelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okay, door jullie kennelijk maar grote spreiding kan bijna niet omdat de oplages echt allemaal bijna rond de 200 liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, deze dichters worden dus echt wel gelezen, zelfs door een leek in poëzie als ik.

Antwoorden (1)

Ik denk da de rede om beroemd te worden vooral is omdat je dan misschien wel een kans heb om ervan te leven, want dichten is niet echt een goed betaald beroep. Verder is het natuurlijk altijd een eer om beroemd te zijn. Ook is het zo dat de normale mens die gedichten misschien niet leest, maar in hun eigen tak zijn ze waarschijnlijk beroemder.