Wie iemand een leuk idee om het verhaal over de minotaurus in een nieuw jasje te steken?

Ik moet voor Klassieke culturele vorming het verhaal over de minotaurus in een ''nieuw jasje'' steken. De bedoeling is dus dat wij op een moderne manier het verhaal gaan vertellen of laten zien. Ik kan met mijn groepje wel aan komen met een filmpje en klaar, maar dat is zo afgezaagd. Heeft iemand anders een leuk idee waarmee we het verhaal kunnen vertellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Poëzie
1.2K

Antwoorden (6)

Dat de minotaurus een chihuahua is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch met dat labyrinth?
Ga hem zoeken met een GPS systeem
12 jaar geleden
Even brainstormen; de achtergrond van pacman lijkt ook op een doolhof, kun je iets op een computerspel-achtige manier presenteren? Vroeger was er ook een spelprogramma op tv waarin een kandidaat geblinddoekt in een doolhof stond (gewoon uitgetekend met strepen op de grond) en dat zijn medekandidaat hem via "stap-stap-rechts-rechts" moest begeleiden. Dit is misschien een leuke manier om je presentatie interactief te maken?
Als je een actueel onderwerp wilt kun je het natuurlijk ook over de Grieken hebben/de Euro/het doolhof dat zij geschapen hebben en Papandreou inzetten als het slachtoffer Minotaurus.
Een hoorspel met heftige geluidseffecten uit deze tijd kan ook heel leuk zijn. Ideeen genoeg om het verhaal net even anders te vertellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is erg toevallig, ik moet precies het zelfde doen maar dan tekenen.
Ik heb het verhaal opnieuw geschreven/getekend op een hele sarcastische manier, kopieer eerst het hele verhaal en ga wat woorden veranderen en grappig maken.
Je zult zien dat het snel heel leuk en grappig wordt.
& Dat van Pac-Man was ook wel grappig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een grote rol spelen het labyrinth, een draad/kluwen wol oid., en zeilen van een schip.
Je kan een heel groot vel karton nemen en daar met zo'n draad een samenvatting van het verhaal, of een fragment uit het verhaal, op naaien. Je kan een groot labyrinth op het karton tekenen, waar de woorden dan slingerend doorheen lopen. En je zou een zwart zeil kunnen tekenen op de rechterkant van het karton (of een stuk (zeil)stof erop plakken), en daar dan de laatste zin op naaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kenmerken bij de minotaurus zijn vooral labyrinten en duisterheid (kwaadaardig), In een nieuw jasje zou je kunnen zeggen dat de minotaurus in een mentaal doolhof zit, en moet kiezen tussen wat zijn gevoel zecht, of wat zijn logica is, zo kan het ook nog nadenken over de richting van zijn leven, zie het als: de keuzes van de minotaurus.