Kan iemand mij vertellen waar dit beeld vandaan komt en wat het betekend?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Musea
3.2K

Antwoorden (1)

Dat lijkt mij een janusfiguur, mogelijk uit Congo, Zaïre of een ander Afrikaans land. Het betreft een voorouderbeeld dat diende ter bescherming.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kan ik dit ergens opzoeken? Op internet zocht ik me een ongeluk zonder resultaat.
Dank voor de reactie trouwens.
Iemand anders vertelde mij dat het Teke is? Maar dat lijkt er niet op?
Amadea
4 jaar geleden
Teke is een stam uit Congo. Daar zou het vandaan kunnen komen. Door te zoeken bij veiling.catawiki.nl kan je vergelijkbare beelden vinden. En ze zullen ook te zien zijn in volkenkundige musea.