wat voor fosiel is dit?

Gevonden in grotten

Toegevoegd na 22 minuten:
Het is in een mergel grot gevonden het is holl van binnen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de foto niet zo heel duidelijk, is het een steen? Een bot? Zitten er kristalletjes binnenin? Hoe groot is het eigenlijk? Heb je het zelf gevonden en zo ja: waar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is steen en er zitten geen kristale er in het is 40 centimetet lang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja..in welk grotten? mergel -druipsteen?
Ziet er mij op het eerste gezicht een beetje als een afgebroken druipsteen uit eerder dan een fossiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mergel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk hier een doornede van een druipsteen:http://www.flickr.com/photos/idokron/2114991097/ Mergelgrotten zijn eigenlijk mijnen , dus geen druipsteen.
ik ga eens zoeken in mijn encyclopedieën tot zo

Antwoorden (2)

Wanneer je echte fossielen in een mergelgroeve-grot vindt ,komen die structureel allemaal uit het krijt-tijdperk : de periode dat de zee krijt (schelpen) afzette : dus een overblijfsel van een zeedier zou hypothetisch kunnen :maar die zijn bijna nooit teruggevonden. slakken ,schelpen en inktvissen des te meer : maar daar lijkt het niet op.
Mergelgroeven zijn door de mens uitgegraven in Belgisch en Nederlands Limburg dateren van ongeveer de 15'de Eeuw (oudste gangen)....het lijkt mij voor de hand liggend dan ook niet verder in de geschiedenis te zoeken.
Dus kan je aan kadavers of voorwerpen denken vanaf die tijd...in die context ziet het er mij iets dierlijks uit.
Aangezien de dieren vanaf 1400 niet veel veranderd zijn , moeten we naar botten van dieren (of mensen) kijken die vandaag de dag nog bestaan.
Dus wordt het een vraag voor een bioloog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerste gezicht lijkt het gewoon op een kalktoren wat je vaker in grotten ziet. Maar omdat hij hol van binnen is lijkt het het erop dat er een stuk hout of iets er heeft gestaan en daarop is gaan druppel wat vervolgens kalk eromheen is gaan zitten en het hout van alle zuurstof heeft onttrokken waardoor het is gaan wegrotten van binnen.

Ik kan er compleet naast zitten.