Wat gebeurde er vooral in Italië in de 20e eeuw?

Dit is voor een opdracht van school. Ik wil kijken of ik via hier nog extra informatie kan vinden;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
welke informatie heb je dan al
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al wat over de sport rond de 20e eeuw.
Maar moet ook nog wat over kunst economie en uitvindingen.
ronron1212
13 jaar geleden
Kijk eens wat je al geleerd hebt en zoek eens op internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar valt alleen niet heel veel over te vinden;) dus dat is moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke zoektermen gebruik je? Het punt is dat wij wel voor je kunnen gaan googlen, maar je leert er veel meer van als je zelf iets weet te vinden.
ronron1212
13 jaar geleden
Ja dan leer je tenmisten wat

Antwoorden (2)

Naast 2 wereldoorlogen,
waren er vooral na de 2e wereldoorlog, ongelooflijk vaak verkiezingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste jaren ben ik een meerdere keren in Italie geweest.
Het is mijn gewoonte om dan allerlei kranten, boeken, muziek, films te bekijken en te beluisteren.
De film naar aanleiding van het boek van Curzio Malaparte: 'De huid' is onthutsend.
Mijn kijk op italie wordt vooral bepaald door ' Het land van de krul- Italie achter de schermen' door Marc Leijendekker.
Minder heftig en hier en daar wat karikaturaal.
Ik zie dat via Bol.Com een tweedehandsexemplaar te bestellen is:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-land-van-de-krul/1001004002844792/index.html#product_secondhand

Via de site van de VPRO: De avonden is een interview met Marc Leijendekker te beluisteren:
http://www.vpro.nl/programma/deavonden/afleveringen/34259132/