wat stond er op de zegel van de tombe van Toetanchamon?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Do not disturb :)

Het beste antwoord

De meeste van de graven van Farao’s werden geplunderd. Die van Toetanchamon daarin tegen niet. Het was bezegeld door het zegel van de goden. Hier stond een vloek op:

"Wie de slaap van Farao verstoort, zal worden aangeraakt door de vleugels van de dood".

Op een of andere manier heeft dit zegel toch gewerkt. Er zijn lijken gevonden bij de tombe van Toetanchamon die waarschijnlijk zijn gestorven voor de deur met het zegel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op deze site staat een heleboel info over Toetanchamon, ik kan het niet kopiëren dus zul je zelf even moeten lezen :D .. veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik weet, en afbeeldingen van zegels vind (zie: 'bron'): in ieder geval het zegel van de priesters van de Valei der Koningen, de bewakers van de dodenstad, daarop staat een jakhals en negen gevangenen. En de naam van Toet: Neb-Cheperu-Re, een cirkel, kever en mand in een cartouche, met bijhorende titulatuur.