waarom gingen de kolonisten steeds meer naar het westen in amerika ?????????!!!!!!!!!!

vroeger , weetjewel , die tijd dat er steeds meer mensen naar amerika gingen verhuizen die tijd weetjewel , middeleeuwen ofso ?

Toegevoegd na 21 minuten:
sorry dat ik het moet zeggen maar mijn leraar zegt dat jullie antwoorden fout zijn...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (8)

omdat het oosten van Amerika al bezet was door hun voorgangers, ze moesten steeds een stukje opschuiven om zelf grond te krijgen
13 jaar geleden
Je komt ergens aan en dan ga je gewoon kijken hoever je kunt rijden voordat je weer een zee tegenkomt.
Aangezien alle kolonisten in het Oosten aankomen, is het logisch dat ze westwaarts trekken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Daarnaast:
"Rond 1850 werd er goud gevonden in de Rocky Mountains. Heel veel Amerikanen zagen dat als een nieuwe reden om nog verder naar het westen te trekken. Vele mensen dachten zo snel en makkelijk rijk te worden. Nieuwe steden waar veel goudzoekers kwamen te wonen werden in een hoog tempo uit de grond gestampt. Er kwamen nieuwe spoorwegen die naar de plekken waar goed was gevonden leidden."

http://www.histotheek.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=368&Itemid=72

Toegevoegd na 21 minuten:
Tja, als de leraar zegt dat het fout is wat wij voor je gevonden hebben, dan zou ik als ik jou was zelf de bibliotheek maar induiken en een beter antwoord opzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de VS mocht je het land houden wat je onder jouw naam registreerde. Dus de arme boerenzonen uit Europa die niet konden erfen of gewoon andere gelukszoekers gingen naar de VS.
Daar namen ze deel in de run naar het westen, tot ze op stukjes land stuitten die nog niet bezet waren. Mettertijd schijft dat natuurlijk steeds verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze in 't oosten aan kwamen met de bootjes. Vervolgens kan je natuurlijk alleen maar naar 't westen, en niet verder naar 't oosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 1803 werd een enorm stuk land door de VS aangekocht van Frankrijk, waarna Lewis en Clark op ontdekkingsreis gingen richting de Grote Oceaan. Na de expeditie van Lewis en Clark kwam de trek naar het westen flink op gang. Lees er meer over in onderstaande wikipedia-links.

De Goudkoorts (1848, 1859)was een van de belangrijkste factoren.
Het mogen claimen van on-ontgonnen land en armoede in de steden in het Oosten een andere.
Verder had je ook groepen die graag hun eigen gemeenschap stichtten, dus mensen met b.v. een afwijkend geloof gingen groepsgewijs op zoek naar een nieuwe woonplaats om daar volgens hun eigen normen en waarden een nieuwe maatschappij op te kunnen bouwen (b.v. de Mormonen in Utah).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen de Portugees Bartolomeus Diaz in de 15e eeuw de zeeroute om Kaap de Goede Hoop ontdekte, opende hij daarmee de zeeroute naar het Verre Oosten, wat een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de rijkdom en successen van Europa. In het verre oosten waren alle rijkdommen te vinden die men Europa nodig had. Specerijen, koffie, thee, katoen, goud en zilver en noem maar op. Toen de Portugezen en Spanjaarden de handel in deze producten beheersten, ontstond in andere landen, vooral Nederland en Engeland, de interesse te delen in deze rijkdommen. Toen Nederland in 1595 de route naar het huidige Indonesië (toen Indië) vond, brak ook voor Nederland de Gouden Eeuw aan. Er was één groot probleem en dat was de reis naar het verre oosten. Die duurde in die tijd 8 maanden en was vol gevaren. Het was dus zaak voor een aantal Europese landen een kortere route naar Indië, China en India te vinden. In principe mag je stellen dat alle grote ontdekkingsreizen in het teken stonden van het vinden naar een kortere route naar het En ja, als je dan naar het westen vaart, dan vaar je vanzelf tegen Noord en Zuid Amerika aan met Columbus als eerste in 1492. Amerika was nog niet ontdekt en Columbus dacht dat hij in Indië was aangekomen en noemde om die reden de bewoners die hij tegenkwam Indianen! Columbus was ook op zoek naar goud en overal waar hij kwam vroeg hij de Indianen waar hij dit kon vinden. De ontdekking van Noord en Zuid Amerika bleek letterlijk een goudmijn te zijn en Zuid Amerika werd als snel door de Spanjaarden en Portugezen gekolonialiseerd.
In 1609 huurde de VOC de Engelsman Henry Hudson in om de kortste noordelijke route via Canada naar Indië te vinden. Na veel omzwervingen kwam hij in de Hudson Rivier terecht waar later door de WIC Nieuw Amsterdam, het huidige New York, werd gesticht. Toen Hudson de eerste keer het land zag zei hij "Dit is het beste land om voedsel te verbouwen dat ik ooit gezien heb". Het was het eiland Manhattan. De naam refereert naar de naam Mannahatta in het Lenapi-dialect wat "Eiland met de heuvels" zou hebben betekent. Ook in Noord Amerika ontdekte men al snel diverse rijkdommen. Aanvankelijk werd Noord Amerika voornamelijk door de Nederlanders, Engelsen en Fransen gekolonialiseerd. Uiteindelijk trokken de Engelsen aan het langste eind en werd de het noordelijke gedeelte van de huidige VS een Engelse kolonie. Toen er later goud in West Amerika werd gevonden ontstond de Goldrush en vele kolonisten trokken naar de west.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het oosten van Amerika helemaal volgebouwd was met vraag- en uitroeptekens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals alle kolonisten ...HEBZUCHT, iedereen vermoorden of als slaven gebruiken en uiteraard dom houden om zelf de slimste te worden en dus de machtigste.
Of het nou indianen, Afrikanen of Aboriginals zijn. Bij elke oorlog wordt er altijd een blanke er beter(rijker) van.

in dit geval hebzucht naar rijkdom (goud)