Ik heb een gifring met inscriptie, wil graag informatie hierover

Het is een zware ring met steen en veel symbolen. Er staat een inscriptie in: Ich atme tief und habe kein Angst. Wie kan me iets over deze inscriptie vertellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Het is een giftring, geen gifring - da's heel iets anders!

Over deze ringen doen veel verhalen de ronde; de meeste zijn waarschijnlijk slechts bedoeld om er een exclusief tintje aan te geven, en zo de verkoopprijs omhoog te drijven.

Ze werden in de jaren 1970 en 1980 geproduceerd door Hanussen.

Toegevoegd na 5 minuten:

Er is een eerdere versie van deze ring geproduceerd, rond de tijd voor de Tweede Wereldoorlog. Ook door een Hanussen - wellicht een voorvader van de Hanussen die ik eerder noemde.

Deze eerdere Hanussen voorspelde in 1932 dat de Nazipartij van Adolf Hitler grote successen zou boeken.

Toen die voorspelling kort daarna uitkwam, werd Hanussen een vertrouweling van Hitler. Hitler wist niet dat Hanussen eigenlijk een Jood was...
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De vertaling van de inscriptie is "ik adem diep en ken geen angst". Je zou dit op (tenminste) 2 manieren kunnen uitleggen.

1) De ring bevat een vergif en is bedoeld voor zelfmoord in geval van nood of zo. De inscriptie is dan bedoeld om de gebruiker moed in te spreken. Adem diep, je hoeft niet bang te zijn.

2) Er wordt gedoeld op een ademtechniek waarbij de gebruiker in een meditatieve toestand komt, een trance, waarin hij geen angst meer kent. Misschien bevat de ring in dat geval een hulpmiddel om in die toestand te geraken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Optie 3) is natuurlijk wat mijn voorganger al zei: het kan gewoon een nepproduct zijn om er een spannend tintje aan te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Er zijn verhalen dat de tekst slaat op de moed van SS-strijders, die naar het front gingen. Zij voerden opdrachten uit die weliswaar erg nuttig waren voor het Duitse leger, maar die zeer waarschijnlijk tot hun eigen dood zouden leiden. Een soort zelfmoordcommando's dus. Het is niet zeker of dit inderdaad de juiste verklaring is. Anderen zeggen dat dit één van de verhalen is die later zijn bedacht om een exclusief tintje aan de ringen te geven.