Willem Wever woon waar wij wollen wanten weven.

Wageningen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Willem Wever woont in het hoofd van de bedenkers van het programma. Deze figuur is bedacht om kinderen op een eenvoudige manier moeilijke zaken uit te leggen, zoals bijv. hoe kan het dat vuurvliegjes licht geven. enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij weten dat niet. Mijn antwoord luidt dus: ik weet het niet, en niemand weet het, want het is de bedoeling dat hij onvindbaar blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de tv op nederland 3 geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Willem Bever woont samen met zijn broer Ed in het grote dierenbos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Willem Bever?, Willem woont wijd weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens het versje:

Wie weet waar Willem Wever woont?
Willem Wever woont wijd weg!

Ik schat dat dat ergens in de buurt van Nergenshuizen en Boerenkoolstronkradeel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de NCRV. Als je hem een vraag wilt stellen, dan moet je eerst even inloggen op http://www.willemwever.nl/stel_vraag. Maar daarna krijg je hele goeie antwoorden, altijd voor kinderen begrijpelijk. Hier staan daar een aantal voorbeelden van: http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord. De informatie van deze website gebruik ik ook wel eens voor het beantwoorden van een vraag op GV.
Amadea
13 jaar geleden
Ze zingen/zeggen toch dat "Wie" het weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Willem Wever is eigenlijk ooit begonnen op de radio(1977)
waarin, je raad het al, vragen werden beantwoord
Het liedje Wie weet waar Willem Wever woont is een
afgeleide van een kinder gedicht:
Wie weet waar Willem Wever woont? Willem Wever woont wijd weg