Het Britse rijk o.l.v George V was in 1922 de grootste ooit qua oppervlakte.

Het Mongolische rijk was qua ononderbroken gebied het grootst.

Qua bevolking was dat het Britse rijk.

En het Persische rijk was qua percentage van de wereldbevolking het grootst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het Duitse rijk tijdens de tweede wereldoorlog.
13 jaar geleden
Het grootste rijk ooit was het gebied dat nu Mongolië heet.
Het Mongoolse rijk word maar bewoond door 2,4 miljoen mensen.
Die mensen wonen dus heel uitgebreid in zo'n groot land.
Dit rijk was ooit groter als het Romeinse rijk, de Sovjet unie en het Brits imperium.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De U.S.S.R tenminste in oppervlakte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Romeinse rijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Tartaren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het romeinse rijk.Dit is nu zelfs nog het grootste rijk op aarde.Al brengt het zichzelf niet naar buiten als het grootste rijk.Alle grootmachten der aarde van Amerika tot europa en van afrika tot australie worden geregeerd door romeinse leiders.

Het is het grootste omdat het momenteel over de hele wereld invloed heeft.

Toegevoegd na 55 minuten:
De regering van het vaticaan,dus de ministers zou je kunnen zeggen,hebben nauwe banden met bijv.De iraanse regering,de arabische,amerikaanse etc.Op deze manier controleren zei de grote politieke beslissingen en dus de wereldgebeurtenissen.De europese Unie is een idee van het vaticaan.Het oud-babylonische idee van een wereldregering word door ze bewerkstelligt.Het Rijk van Hitler werd gesteund door het vaticaan.

Het vaticaan bestaat niet alleen uit pausen en priesters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Mongolen kunnen er in elk geval genoegen in scheppen dat zij 700 jaar geleden de baas waren in zowel Rusland als China, en het grootste rijk ooit op aarde hebben gesticht, van Hongkong tot Wenen en van Bagdad tot Vladiwostok.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden alleen maar rijken beschreven die qua oppervlakte groot waren. Maar grootheid wordt volgens mij ook aan ontwikkeling en blijvende veranderingen afgemeten.

Dus een groots rijk zou volgens mij het macedonische zijn. Qua oppervlakte telt het ook mee maar er zijn tijdens Alexander grote werken verricht. Dit is nog veel belangrijker dan land oppervlakte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Spanje van Keizer Karel
'Waar de zon nooit onderging ' Van De Benelux tot ArgentinIë