Zijn de nederlands en engelse koningshuizen nu of in verleden bloedverwanten?

En is er ergens een stambom van de europese koningshuizen te vinden,van nu tot 100 voor christus?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

als we met één enkel individu beginnen met tellen, moet je dan eens opletten :)

ik, 2 ouders, 4 grootouders, 8 Overgootouders, 16 Betovergrootouders, 32 Oudouders,
64 Oudgrootouders, 128 Oudovergrootouders, 256 Oudbetovergrootouders, 512 Stamouders,
1024 Stamgrootouders, 2048 Stamovergrootouders, 4096 Stambedovergrootouders,
8192 Stamoudouders, 16384 Stamoudgrootouders, 32768 Stamoudovergrootouders,
65536 Stamoudbedovergrootouders, 131072 Edelouders, 262144 Edelgrootouders,
524288 Edelovergrootouders, 1048576 Edelbetovergrootouders, 2097152 Edeloudouders,
4194304 Edeloudgrootouders ENZ. ENZ. ENZ.

Hierboven heb ik even uitgerekend 23 opeenvolgende officiële generaties, als ik uitreken dat één generatie 30 jaar zou duren, das natte vingerwerk
maar nemen voor het gemak 30 jaar. 30 X 23 = 690 jaar.
Dus 690 jaar geleden toen was het 5 juli 1320, had iedereen van onze
generatie 4194304 Edeloudgrootouders, jij, ik, Pietje, Klaasje, de Oranjes :))

En jij wil een lijstje tot 100 VOOR CHRISTUS????????????????

Luister zelfs ik, jij, de franse buurman, de spaanse zuster, de italiaanse ijscoboer, we zijn allemaal familie van elkaar tot in een bepaalde gradatie.
Met een beetje mazzel kunnen we allemaal ons 'Koningsrecht' opeisen :)))

Je verre neef, Oblomov .

Toegevoegd na 3 minuten:
Enne Beatrix is nummer 837 in de lijst van Britse Troonopvolgers Wimlex 838 en Amalia 839ste

Toegevoegd na 19 minuten:
Beatrix staat hoger in de lijst, ze beginnen op plaats 824 met Queen Beatrix of the Netherlands ( om haar relatie tot Emma van Waldeck en Pyrmont ).

Alsjeblieft deze link beantwoord je vraag over de bloedlijn
http://en.wikipedia.org/wiki/Line_of_succession_to_the_British_throne

die andere en dat is serieus, is een karwei waarop ik je in het jaar 2593 een adequaat antwoord op kan geven, maar dan moet ik wel vanavond beginnen :))

Toegevoegd na 52 minuten:
http://www.refdag.nl/achtergrond/koninklijk-huis/stamboom_nassaus_toont_verwevenheid_europese_vorstenhuizen_1_353719
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prachtig:-)))))+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat geen enkele onwaarheid in mijn stukje, hilbert, ik ben 23 generaties terug gaan herleiden in het aantal voorouders wat iedereen die nu leeft heeft gehad in 690 jaar tijd....bedoel iedereen heeft twee ouders, en die hebben gezamenlijk ook ieder twee ouders, dus vermenigvuldig je elke terug getelde generatie met 2.
2 ouders 4 grootouders 8 overgrootouders enz enz enz enz. niks fantasie, gewoon realiteit en vandaar dat heel veel Koningshuizen zoals wij deze kennen trouwden met volle neven en nichten, werd het een 'niet goed' kind, dan verdween het in een klooster, bedoel das geschiedenis.
In het geval van de Oranjes zijn sommige generaties alleen maar gehuwd met volle neven en nichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.refdag.nl/achtergrond/koninklijk-huis/stamboom_nassaus_toont_verwevenheid_europese_vorstenhuizen_1_353719 ook een mooie link

Andere antwoorden (1)

in koningshuizen werden vroeger idd alleen neven en nichten aan elkaar uitgehuwelijkt
dit om het royal blood alleen te vermengen met royal blood