Hoeveel mensen zijn uit het water gered bij de Titanic?

In de film Titanic (‘97) word 5 gezegd of zo iets. Dus ik denk dan 4 omdat Rose niet echt bestaan heeft? Wat is het echte aantal

4 maanden geleden
1.2K

Antwoorden (2)

In totaal hebben 705 mensen de ramp met de Titanic overleefd. Dat was niet doordat zij uit het water werden gehaald, want dat had een temperatuur van twee graden onder nul waardoor degenen die daarin kwamen dood vroren. Maar door de reddingssloepen en de hulp van een kapitein die in de buurt voer en op de noodsignalen afkwam.
Amadea
4 maanden geleden
LeonardN
4 maanden geleden
-min
Geen antwoord op de vraag. Je antwoordt op de vraag: "Hoeveel mensen hebben de ramp met de Titanic overleefd". Een klein deel van die groep is werkelijk uit het water gehaald. "want dat had een temperatuur van twee graden onder nul waardoor degenen die daarin kwamen dood vroren" Over tijd zeker, maar dat is geen direct proces, dus kan je iemand die er een aantal minuten inligt uithalen, sommigen hebben dat overleefd.
Dat is een omstreden getal, maar rond de 44-48 mensen.
Maar een paar (nog geen 10) nadat de reddingsboten terug kwamen.

https://www.encyclopedia-titanica.org/plucked-from-the-sea.html
https://www.reddit.com/r/titanic/comments/11muq94/how_many_people_were_really_saved_from_the_water/
4 maanden geleden